Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2011 00:20 - Как се продава спортен автомобил?! (Част 1)
Автор: tpaktop Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3418 Коментари: 1 Гласове:
2



  Не знам дали някой е попадал на същия проблем, който ме мъчи от около 6 месеца?! Имам един автомобил, който за съжаление е доста труден за продаване и изключително непрактичен. За да бъда по-правилно разбран, марката и модела на автомобила са Mazda RX-8.
 image
  Като пишман-продавач си мислех, че продажбата на подобен автомобил е лесна работа. Виках си "Аз колата съм си я гледал като дете. Първи собственик съм. Каквото е трябвало да се отремонтира, съм го правил в официалния сервиз". Лесна работа, ама друг път.
 Когато реших, че колата е за смяна, беше ако не се лъжа - ноември или декември 2010год. Идеята беше просто автомобила да се разкара. Не заради друго, а защото разхода на гориво е 22л/100км градско и 17л/100км извънградски условия*. 2006год. цените на горивата бяха други и разхода не изглеждаше толкова страшен. Когато реших обаче да я продавам от "Стар моторс" ми предложиха, да я изкупят и да доплатя за нова Мазда. Аз тогава отказах и сега меко казано ми идва, да се гръмна по някакъв по-груб начин. Тогава бях сигурен в бързата продажба на автомобила, защото нямаше какво да му се прави! 
Какъв ми беше начина на мислене или по-скоро метода за продажба на автомобила:
  1. публикувам обява в сайтове за продажба на автомобилитотален резил! За 4 месеца нито едно обаждане!!! Имаше едно запитване по email на някакъв пич от някъде си, защото в единия сайт бях пуснал цена "по-договаряне", за "невероятната" сума от 12000лв. Сага ще вкарам и малко обяснение, защо иронизирам: Каско + ГО платени до последния работен ден на тази(2011г) за обща сума 2300лв, ГД 600лв, смяна на консумативи 900лв(седмица преди да публикувам обявата). Като сложите и парите за регистрация на нов автомобил, общата сума сигурно се навърта към 4000лв спестени пари от "бъдещия" купувач, а във всички случаи тези пари трябва да бъдат платени. Значи реалната цена, която ми е предложил пича беше 8000лв - мерси, не пуша!!!
  2. публикуване на обяви в форуми за автомобили - тук резултата пак може да се определи като резил, но поне си погъделичках самочувствието с реплики от сорта на "Братле, много як автомобил!", "Голяма красавица е!" и т.н. Дори се втурнах в обяснения за самия двигател: изобретател, история, бъдещи приложения... Резултат никакъв, но поне се образовах малко на тема двигатели, че бях много "бос"!
  3. продавам автомобила на някой официален вносител и доплащам за нов - този вариант остана единствения начин да махна Маздата от моя гараж. За съжаление отхвърлянето на офертата от Стар Моторс ми излезе през носа, защото когато се усетих, че автомобила няма продаване, Маздата беше ударила 5-тата годинка и офертата беше невалидна. Какво се случи по официалните преставители на отделните марки:
  •  Стар моторс(Мазда):
image 
Аз - А
Дилъра - Д

А: Ало, добър ден! Обаждам се във връзка с една оферта, която ми бяхте отправили, за изкупуването на старата Мазда и да доплатя за нова...
Д: За коя кола ставаше въпрос?
А: За една червена RX8-ца...
Д: Ааааа... сетих се! Заповядайте и ще обсъдим предложенията които предлагаме!

Тук моментално запалих гумите и отидох на крак!

А: Здравейте, преди малко говорихме по телефона...
Д: Аааа, да! Кой модел сте си харесали?
А: Ами Мазда 3, но да бъде с някакъв по-икономичен двигател!
Д: Имаме точно това, което търсите! Това е новия дизелов двигател на Мазда, който при 90-110км/ч дава разход 3л/90км
А: Ееее то вярно е доста икономично автомобилче?
Д: Изключително икономичен е!
А: Добре! Дайте да видим, каква оферта ще ми дадете за стария автомобил?
Д: Ами дайте талона на автомобила и ще дам ориентировъчно за колко пари ще я откупим. При проявен интерес от ваша страна, ще я вкараме и в сервиза за диагностика!

След като му подадох талона, получих отказа, защото автомобила месец по-рано е минал границата от 5 години!
  • Дженеръс Ауто(Опел и Шевролет)
image
Тук всичко се се състоя в един много кратък телефонен разговор, от който, между другото, разбрах, че не са чак толкова "Дженеръс"
А: Добър ден! Имам едно запитване относно покупка на нов автомобил от вас, но искам да знам, дали е възможно на изкупуване на стария ми автомобил и реално само да доплатя?
Д: Ами възможно е, но кажете от кой автомобил се интересувате и какъв е старият ви автомобил?
А: Ами, трябва ми нещо икономично и практично като например - Астра?!
Д: Ооо... Новата Астра е много красива и икономична! Имаме и отстъпки за автомобили на склад. 
А: Ами аз искам да е с минимално доплащане...
Д: Какъв е старият ви автомобил?
А: Мазда РХ-8...
Д: Това с ванкела ли?
А: Да
Д: Ами за подобна кола някъде около 14000лв!
А: Много са малко! Аз съм и платил всичко, първи собственик съм...
Д: Аз не мога да заключа повече пари в подобен автомобил, защото ще бъде труден за продажба!(явно говорех с някакво шефче)
А: Ами ще се чуем! Приятен ден!
  • Мото-пфое(Форд и Волво)
image
Тук се сетих, че един колега си купи сравнително ново БМВ от Мото-Пфое и си казах "Тези са моите хора"! Тази мисъл ми "връхлетя" точно, като минавах покрай авто-центъра им в кв. Младост и направо отбих да разгледам! (Обърнете внимание, до каква степен бях отчаян, че да заменям Мазда за Форд?!) Влизам вътре и бях любезно посрещнат от едно момче(дилър):
Д: Добър ден! Мога ли да ви бъда полезен с нещо?
А: Ами искам да си купя икономична градска кола и понеже от някъде разбрах, че мога да ви дам стария си автомобил и само да доплатя за нов...
Д: Естествено, че може! Няма значение марката, модела, годината... Имаме си схеми за изчисляване на амортизацията, ще се направят диагностика и преглед, и предлагаме оферта!
А: Еее това е супер!
Д: А към кой автомобил сте се насочили?
А: АМи трябва ми нещо с минимално доплащане и да е икономично... Може би Фиеста?!
Тук отидох и влязох във Фиестата - не е за мен(190см 100кг)!
Д: Да ви предложа Фокус? Имаме огромно отстъпки за наличните на склад! Наскоро излезе новия модел, а от старите ни докараха много** и имаме на склад на изключителни цени(точно колкото Фиестата)! Фабрично нови са, но просто са предния модел! 
А: Да знам за какво става дума! Ами Фокуса ми харесва и е голям автомобил!
Д: Ами нека да се уговорим, да дойдете с автомобила, който ще заменяте, но само ще ви помоля, да минете през Мазда, да си пуснете една диагностика, защото нямаме софтуера, да я направим тук?!
А: Добре, няма проблеми!
Отидох и си платих за диагностиката на автомобила в Стар моторс! Измих колата да я разгледат и външно! Явих се на уговорената среща. Момчето излезе и почна да я оглежда:
Д: Тука май има някаква вдлъбнатина?
А: Ами има! Има и други леки забележки, но всичко е заведено при застрахователя и във всеки един момент могат, да се отстранят! Подгответе ми атрактивна оферта, колата ще ви я дам без забележка!
След като продавач-консултанта си записа и описа всичко подробно, се разбрахме че ще ми звънне след няколко дена! Дойде въпросната дата - ТИШИНА! Викам: "Тоя нещо ме отсвири или ме забрави?!" Отивам пак на крак в Мото-Пфое на следващият ден:
А: Здравейте, имахме уговорка вчера да се чуем за Фокуса?
Д: Здравейте! Ами аз имах работа и не ми остана време да ви се обадя!
А: Има ли някакво развитие по моя случай?!
Д: Ами, той вашия автомобил е доста специфичен модел и реално не можем да ви предложим оферта за него!
А: Добре, нали казахте, че няма значение модела?!
Д: Ами то сега няма търсене... двигателя....
А: Е, ясно...
Д: Ами, ако искате обаче, можем да го изложим тука, да го продаваме в нашия авто-оказион?(на булеварда)
А: Ааа не! Мерси!(Като исках да кажа нещо от сорта: "Абе ти що не вземеш да си навреш един Форд в задника и да му разтвориш вратите")

Забележете търговската политика на Мото-Пфое: клиента гони продавача! Вярно аз бях човека със зора, защото Маздата заседяваше, а това не е хубаво за един автомобил
. Но ако бях влюбен в ши*ания Фокус, дори и като ми откажат Маздата, все някак си щях да си го купя! Дееба 24000лв беше, не е нещо за милиони?! Но по този груб начин да бъдеш "забравен" от продавача?! Ами кракът ми няма да стъпи вече при тях! Естествено и на никой няма да го препоръчам

За сега е това! Имам валидна оферта от Хюндай, от която смятам да се възползвам, но преди това ще мина и през Балкан Стар, да проверя за какво иде реч за Red Diamond на Митсубиши! Но това в следващата част!

17л/100км извънградски условия* - това е разход при нормално каране за автомобила! При "стискане" от страна на шофьора, може да падне и до 10л/100км, но по-малък разход от това не съм виждал!   
докараха много** - Това е търговската политика на всички представители на дадени марки! В момента в който излезе нов фейс на даден модел и в Зап. Европа старите се обявят за ненужни, нашите дилъри ще се избият да ги купуват на смешни цени и след това да ни ги продават с "Оферти за коли на склад"!



Гласувай:
2



1. анонимен - нищо лично...
02.12.2011 15:56
трябвало е само за секунда да се замислиш в момента в който си я купувал нова дали ще можеш и за колко време да я продадеш....ванкел-ротор-къс живот на мотора-висок разход-труден меко казано за ремонт и т.н.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tpaktop
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15672
Постинги: 2
Коментари: 2
Гласове: 7
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930